(Odijk) 030-6561223, (Zeist) 030-7519054,

Klantinformatie

Bikes&Care ruilt in principe geen oude fietsen in.
Wij hebben daar niet de afzetmarkt of de klantenkring voor. 
Ook leert ervaring ons dat onze klanten de fietsen vaak snel kwijt zijn via sites als Marktplaats.
U profiteert zo dubbel!
Wij leveren u de fiets voor een aantrekkelijke prijs en u ontvangt inkomsten door het verkopen van uw oude fiets.

Maar mocht u toch liever de oude fiets inruilen bij aanschaf van uw nieuwe, vraag het dan gerust.
Wij kijken samen met u wat uw oude fiets waard zou zijn. U kunt hiervoor terecht bij 1 van onze filialen. 
Bij inruil gaan wij uit van de adviesprijs van de nieuwe fiets, korting en overige acties komen te vervallen.

Wij hebben onze gehele collectie onderverdeeld in 3 soorten collecties.
Hierdoor is er voor iedere klant een fiets te vinden met de juiste specificaties en de juiste verhouding tussen prijs en service.
Hieronder leest u verder over onze Premium collectie, de winkel collectie en de Bikes&Care Online Only Choise.

Bikes& Care Premium collectie:
 

Bikes&Care heeft haar beschikking over een prachtige Premium collectie.
Premium staat bij deze modellen op de website expliciet aangegeven.
Het zijn fietsen van zeer hoge kwaliteit die uitsluitend bij een kleine groep Premium dealers verkrijgbaar zijn.
Hiermee willen de merken en de dealers de waarde en kwaliteit van het merk waarborgen en worden service, advies en vakmanschap voorop gezet.

Op onze premium collectie zit dan ook geen korting, maar wat u wel krijgt:

  • ·         Deze modellen staan altijd bij ons in de showroom.
  • ·         Wij adviseren u graag en bepalen samen met u de beste fiets en maat.
  • ·         U betaald geen extra kosten voor rijklaar thuis bezorgen.
  • ·         Rijklaar afhalen kan ook zonder extra kosten, inclusief uitleg van de fiets en persoonlijke afstelling.
  • ·         1ste servicebeurt geheel gratis.
  • ·         Ons Gouden onderhoudspakket voor een gereduceerd bedrag.
  • ·         1 jaar Diefstalverzekering geheel gratis.
  • ·         Gratis leenfiets op de dag van reparatie.

Bikes&Care winkel collectie: 

Buiten de Premium modellen, heeft Bikes&Care ook een selectie van modellen die ook in onze showroom te zien zijn.
Deze modellen zijn in een breder dealer kanaal te koop, maar zien wij als meerwaarde op ons assortiment.

  • ·         Deze modellen kennen een standaard korting op de advies prijs.
  • ·         Wij adviseren u graag en bepalen samen met u de beste fiets en maat.
  • ·         Rijklaar afhalen kan zonder extra kosten, inclusief uitleg van de fiets en persoonlijke afstelling.
  • ·         Wilt u de fiets thuis bezorgt hebben, dan betaald u daar 29,95 voor.

 

Bikes & Care Online Only choise:

Onze online collectie zijn fietsen die u in de meeste gevallen niet terug zal vinden in onze showroom.
Deze modellen kennen een hogere korting, maar geen mogelijkheid tot passen of bekijken. 
Ook leveren wij hier verder geen standaard service bij. Deze modellen besteld u online of via een tabelt bij ons in de winkel.

  • ·         Deze modellen kennen een standaard korting op de advies prijs.
  • ·         U besteld deze fietsen via onze website of in de winkel.
  • ·         U ontvangt geen verder advies of passing.
  • ·         Wilt u de fiets thuis bezorgt hebben, dan betaald u daar 29,95 voor.
  • ·         Rijklaar afhalen kan ook, tegen betaling van 7,50.

Op de fiets naar uw werk. U blijft er fit door, het milieu vaart er wel bij én u heeft geen file- of parkeerproblemen.
Woon-werkverkeer per fiets wordt gestimuleerd, maar het bedrijfsfietsenplan, zoals het bestond, is per 1 januari 2015 komen te vervallen.
Daarvoor in de plaats kan uw werkgever gebruik maken van de werkkostenregeling (WKR).

Werkkostenregeling (WKR)
Sinds 1 januari 2015 bestaat het bedrijfsfietsenplan niet meer en is de werkkostenregeling (WKR) verplicht voor elke werkgever.
Binnen deze regeling heeft een werkgever een vrije ruimte van 1,2% van de loonsom om te besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen aan werknemers.
Binnen deze vrije ruimte mag bijvoorbeeld ook een fiets belastingvrij aan de werknemer vergoed of verstrekt worden.
Het bedrag per fiets maakt hierbij niet uit. Dat is aan de werkgever. Er zit geen maximum van €750 meer aan vast.

Optie 1: U bestelt de fiets bij Bikes&Care, voldoet zelf de factuur en levert deze in bij uw werkgever.
In dit geval voert u op een normale manier de order in op onze website.
U betaalt zelf de fiets en ontvangt digitaal de factuur als PDF op briefpapier.
Deze kunt u vervolgens inleveren bij uw werkgever, zodat deze dit bedrag aan u kan voldoen en vervolgens op de juiste manier kan verrekenen.

Optie 2: U bestelt de fiets bij Bikes&Care en de factuur wordt aan ons voldaan door uw werkgever.
In dit geval voert u ook op een normale manier uw order in op onze website.
U kiest als betaal optie voor betaling via Bank.
In dit geval hoeft u niet direct te betalen.
Geeft u bij opmerkingen aan dat de betaling verloopt via de werkgever.
Mocht de bedrijfsnaam, een personeelsnummer of bijvoorbeeld een geboortedatum op de factuur moeten komen te staan, geeft u dit dan ook aan.
Wij maken een factuur op voor uw werkgever, deze ontvangt u digitaal als PDF op briefpapier. Vervolgens kunt u deze aan uw werkgever overhandigen.
Na betaling ronden wij de order verder voor u af en leveren u de fiets.

Optie 3: U schaft uw fiets aan via NFP.
Wanneer u een fiets aanschaft via Nationale Fiets Projecten (NFP), dient u rekening te houden met het volgende:
NFP/FiscFree® rekenen een vergoeding van 15% over de eerste €749,00 van de fiets (dus maximaal €112,35) en over eventuele accessoires.
Dit bedrag krijgt Bikes&Care dus niet via hen uitgekeerd.
Daarnaast kan een eventuele restprijs ontstaan als de prijs van de fiets de uitkering of de vergoeding van uw werkgever overschrijdt.
U zal het bedrag wat mist aan vergoeding en de eventuele restprijs aan ons moeten voldoen.
Zodra deze vergoeding én de eventuele restprijs door u aan Bikes&Care is voldaan, wordt de fiets aan u uitgeleverd.
Wij helpen u graag met het invullen van het benodigde formulier.

Het kiezen van de juiste maat is van groot belang.
Het zorgt voor een optimale zit en rijcomfort.
Het is vooral afhankelijk van uw beenlengte, veel meer dan van uw volledige lichaamslengte.
Wij zijn u in onze winkel graag van dienst om deze samen met u te bepalen.

Wilt u toch thuis uw maat bepalen; ook dat kan.
De maat van een frame wordt uitgedrukt in de lengte van de zitbuis in centimeters.
Om de juiste framemaat te bepalen is er een gemakkelijke vuistregel, die uitgaat van de kruishoogte (of binnenbeenlengte):

maat van het frame = 0,66 x de binnenbeenlengte.

zadelhoogte = 1,08 x de binnenbeenlengte.
Dus om te weten welke maat u nodig heeft, meet u de binnenbeenlengte.

Ga zonder schoenen op een vlakke ondergrond staan, met uw rug en hielen tegen een muur.
Zet uw voeten 20 centimeter uit elkaar. Meet dan de afstand van uw lies tot de grond.
Dit is de binnenbeenlengte.

Stel dat die 79 centimeter is, dan berekent u de framemaat als volgt: binnenbeenlengte x 0,66. Dat is 52,6 cm.
Die maat bestaat niet.
Neem dan de maat, die er het dichtst bij in de buurt komt; in dit voorbeeld een 53 centimeter frame.

Wij geven op onze website de fietsen aan die wij u kunnen leveren.
Deze staan bij ons op voorraad in de winkel of onze opslag of kunnen wij voor u bestellen bij de diverse fabrikanten.
U vindt bij ons geen voorraadstatus bij een product. Dit heeft een reden.
Soms kennen fietsen een ruime levertijd bij de fabrikanten.
Vaak kunnen wij u de fiets op een veel kortere termijn leveren door gebruik te maken van onze backorder, collega’s en contacten bij de fabrikanten.
Mocht u voor het bestellen van de fiets de precieze levertijd willen weten, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op.
Wij zoeken dit direct voor u uit.

Nadat uw een order heeft geplaatst, ontvangt u doorgaans binnen 1 werkdag een bevestiging van uw order en informatie over de voorraadstatus van uw bestelling.
U bent zo altijd snel op de hoogte van de termijn waarbinnen u uw product mag verwachten.
Als de fiets bij ons voorradig is, is ons streven de fiets binnen 10 werkdagen bij u af te leveren.

Indien wij de fiets voor u moeten bestellen, wordt u per e-mail geïnformeerd over de voorraadstatus bij de fabrikant en wanneer u uw fiets kunt verwachten.

Bikes&Care bezorgt fietsen zelf, maar wij werken ook samen met een professioneel transportbedrijf.
Zij nemen contact met u op per mail of telefoon, om een bezorgafspraak met u te maken.
Door samen te werken met dit bedrijf, kunnen wij u de service en kwaliteit bieden waar wij voor staan, maar toch snel en door heel Nederland en Vlaams België leveren.

Bikes&Care levert uw fiets geheel rijklaar bij u thuis af.  Het rijklaarmaken is gebeurd in onze professionele werkplaats door onze eigen monteurs.
Ter plekke zorgt de chauffeur voor de door u gewenste zithoogte en de hoogte van het stuur.
Ook nemen zij al het verpakkingsmateriaal weer mee. U blijft dus niet in de rommel zitten, maar kan direct genieten van uw nieuwe fiets.

Onze vervoerder neemt telefonisch of per mail contact met u op.
Zij werken met een bezorgtijd van 08:00 en 14:00 uur.
Uiteraard kunt u uw wensen qua bezorg dag en tijd altijd met hen doorspreken.
Zij zijn u graag van dienst, maar moeten wel rekening houden met geplande routes die ze rijden.
Tijdens het bestellen kunt u een afwijkend verzendadres invullen.
U kunt ook aan onze vervoerder aangeven dat de fiets toch elders bezorgd zou moeten worden.
Zij passen dan het adres voor u aan.

De fietsen uit onze Premium collectie worden geheel kosteloos bij u thuis bezorgt.
Voor de winkelcollectie of Online Only modellen betaald u 29,95 voor het bezorgen van de fiets. 

Wij bezorgen fietsen in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden en Vlaams België.
Woont u op 1 van de eilanden, dan kunt u de fiets aan wal ophalen of wij verzorgen het transport naar het eiland en verrekenen met u de extra kosten voor dit transport.

Uiteraard kunt u de fiets ook bij ons komen afhalen.
Wanneer u tijdens het bestellen kiest voor de optie “afhaal”, dan nemen wij contact met u op voor het maken van een afhaalafspraak en zorgen ervoor dat de fiets op de gewenste dag voor u klaar staat.
Bij afhaal wordt de fiets voor u afgesteld en aan u uitgelegd.
Verder kijken we samen met u naar uw wensen op het gebied van accessoires en een verzekering.

U kunt uw bestelling op 3 manieren aan ons voldoen; via IDEAL, met een bankoverboeking, of in het geval van afhaal contant/per PIN.

IDEAL:
Met IDEAL kunt u betalen via uw eigen bank. U rekent dan af binnen een vertrouwde internetbankieromgeving.
Deze manier van betalen is vertrouwd, veilig en gemakkelijk.

Overboeking:
U kunt uw betaling overmaken op rekeningnummer NL68ABNA0564230294 t.n.v. Bikes&Care te Odijk.
Vermeld hierbij altijd uw bestelnummer in de omschrijving.
Bij deze manier van betalen gaan wij pas tot verwerking van uw bestelling over, als de betaling ontvangen is.
Het duurt +/- 4 werkdagen voordat een overboeking (vooruitbetaling) bij ons verwerkt is.

PIN/Contant:
Als u er voor kiest uw bestelling zelf af te komen halen, zullen wij contact met u opnemen voor het maken van een afhaalafspraak.
Wij zorgen er dan voor dat uw bestelling op afgesproken moment klaar staat. Bij het afhalen kunt u ter plekke de bestelling voldoen per PIN of contant.

Bestelling plaatsen:
U kunt uw fiets en eventuele accessoires eenvoudig online bestellen. U doet dit als volgt:

- Zoek de juiste fiets op de website ( vul rechts boven een zoekopdracht in),
- Selecteer bij type het juiste type van dit model (heren/dames/versnellingen),
- Het scherm past zich aan en u kiest o.a. de juiste maat, juiste accu en servicepakket 
- U drukt op bestellen,
- U vult in het winkelmandje als eerste uw adres gegevens in,
- De gebruikersnaam en het wachtwoord verzint u de eerste keer,
- U slaat de gegevens op,
- U kiest de verzendwijze (verzenden of afhalen),
- U kiest de betaal methode ( contante betaling alleen mogelijk bij afhaal),
- U keurt de bestelling nog 1 maal goed en u bent klaar.

U ontvangt automatisch een bevestiging van uw bestelling en vervolgens nog een bericht met de afhaaldatum of leverweek.

U kunt de fiets ook in onze winkel bestellen. Staat de fiets op de winkelvloer en is er ruimte in onze werkplaatsplanning, dan kunt u de fiets direct meenemen.
Zo niet, dan wordt er een afspraak met u gemaakt wanneer de fiets voor u gereed staat.

Sleutel bij bestellen: www.fietssleutels.nl

Eigen showroom van de merken:
Onze A merken hebben ook een eigen showroom waar u de gehele collectie kan bekijken.
Zij verkopen daar niets, maar u kunt zien en proberen en het merk en zijn historie proeven.
Gazelle Experience Center: http://www.gazelle.nl/experience-center
Acelle showroom (o.a. Sparta/Batavus) "De Fietser": http://defietser.nl/#/

Het Gazelle Prive Plan: https://www.gazelle.nl/priveplan
Met het Gazelle Privé Plan is zorgeloos fietsen voor iedereen bereikbaar.
Voor een vast bedrag per maand fiets jij nu echt zorgeloos weg op een gloednieuwe Gazelle. 
En je profiteert van extra voordelen, zoals ANWB Fietsverzekering en Pechhulp. 
Bovendien regel je alles eenvoudig online. Hoe werkt dit?

 

 

Wij hanteren de garantiebepalingen, zoals die door de fabrikanten zijn vastgelegd.
Bij de fiets zit vaak een boekje of garantiecertificaat met de voorwaarden.
Of u kunt deze vinden op de website van het merk. Uw factuur dient tevens als garantiebewijs.

Afhandeling van garantiegevallen gebeurt uitsluitend op onze locatie in Odijk.
Wij vergoeden geen rekeningen van derden.
Garantieclaims worden alleen behandeld als er sprake is van normaal gebruik en juist onderhoud van de fiets.
Mocht er zich een probleem voordoen en u wilt aanspraak maken op de garantie, laat dit ons dan weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Noteer uw ordernummer, een duidelijke omschrijving van het probleem en voeg wanneer mogelijk een digitale foto toe.
Wij laten u dan zo spoedig als mogelijk per mail weten hoe wij u van dienst kunnen zijn.

Op aan slijtage onderhevige onderdelen, zoals banden, ketting, kettingbladen, freewheel, achter tandwielen, kabels en remblokken, pedalen, wordt geen garantie gegeven, tenzij er sprake is van constructie -en/of materiaalfouten.
Om te kunnen beoordelen of er sprake is van constructie - en/of materiaalfouten dient u met de fiets op afspraak langs te komen.
Wij verzenden geen garantiedelen per post.

Wij kunnen ons voorstellen, dat u niet in de gelegenheid bent om de fiets naar ons te brengen.
In dat geval is het mogelijk, dat onze vervoerder de fiets bij u ophaalt en terugbrengt na reparatie. De kosten hiervoor bedragen €65,00 voor Nederland en €85,00 voor België.




Van uw nieuwe fiets wilt u natuurlijk zo lang mogelijk genieten.
Jaarlijks worden in Nederland ruim 700.000 fietsen gestolen.
Helaas is fietsdiefstal niet geheel tegen te gaan. Maar u kunt zich er wel goed op voorbereiden.
Met de fietsverzekering van UNIGARANT verzekert u zich 3 of 5 jaar lang van onbezorgd fietsplezier.
U kunt zowel nieuwe als tweedehands fietsen goed verzekeren bij UNIGARANT.
Voor elektrische fietsen heeft UNIGARANT een speciale E-bikeverzekering met extra gunstige premies en voorwaarden.
Bent u ANWB-lid? Dan bent u nog voordeliger uit, u ontvangt een standaard korting op uw premie.
U heeft dan wel uw lidmaatschapsnummer van de ANWB nodig bij het invullen/afsluiten van uw verzekering. 

Kies de verzekering die bij u past.
UNIGARANT heeft diverse verzekeringspakketten o.a.: een diefstalverzekering die dekking biedt bij diefstal en een uitgebreide cascoverzekering.
De cascoverzekering dekt naast diefstal ook de schade aan uw fiets.
Ook verhaalsrechtsbijstand, ongevallen opzittendenverzekering én pechhulpservice zijn standaard inbegrepen bij de cascoverzekering.

Bikes&Care is u in een van onze winkels graag van dienst bij het afsluiten van een verzekering voor uw fiets.
Maar u kunt ook zelf heel eenvoudig online een verzekering afsluiten.

Bikes&Care biedt haar klanten diverse onderhoudspakketten aan.
Deze kunt u aanschaffen bij aankoop van uw fiets.

Kiest u voor een fiets uit de Premium collectie, dan ontvangt u de eerste servicebeurt na 3 maanden altijd geheel gratis. 
U kunt dan het Gouden pakket aanschaffen voor een gereduceerd tarief.

Als Bikes&Care klant kunt u kiezen uit een Zilver of een Gouden servicepakket.
Bij een Zilveren servicepakket heeft u recht op 2 servicebeurten.
De 1ste binnen 3 maanden, de 2de binnen 12 maanden na aankoop.
De fiets krijgt een gehele servicebeurt, wordt schoongemaakt en in de wax gezet.
In het geval van een elektrisch model wordt ook de nieuwste software ingeladen.

De kosten bedragen € 85,00 voor een normale fiets en € 125,00 voor een elektrisch model.

Gebruikt u de fiets dagelijks, kiest u dan voor een Gouden servicepakket.
U heeft dan recht op 3 servicebeurten. De 1ste binnen 3 maanden, de 2de binnen 6 maanden en de laatste binnen 12 maanden na aankoop.
De fiets krijgt een gehele servicebeurt, wordt schoongemaakt en in de wax gezet.
In het geval van een elektrisch model wordt ook de nieuwste software ingeladen.

De kosten bedragen € 135,00 voor een normale fiets en € 195,00 voor een elektrisch model.

Uiteraard kunt u ook zonder pakket altijd bij ons terecht voor een servicebeurt.
Maar door een van de bovenstaande pakketten bij aankoop aan te schaffen, ontvangt u een extra korting op onze standaard prijs.

Goed onderhoud van uw fiets is heel belangrijk.
Het optimaliseert het rijgedrag, zorgt voor een langere levensduur en is bepalend in de toekenning van garantie vanuit de fabrikanten.
Door het laten uitvoeren van een servicebeurt bent u gegarandeerd van meer fietsplezier en behoudt u de fabrieksgarantie op uw fiets.
Bewaar de onderhoudshistorie van uw fiets altijd goed in de garantieperiode.

Bij elke fiets, geleverd door Bikes&Care, vindt u ook een lijst met tips en zaken waar u op moet letten om zo optimaal mogelijk van uw fiets te kunnen blijven genieten na aflevering.