(Odijk) 030-6561223, (Zeist) 030-7519054,

Verzekeringen


 


Een' Design Award en Competition awards de beste ontwerpen, design concepten en design georiënteerde producten wereldwijd.

De Stomer ST5 model heeft de PLATINUM A'DESIGN AWARD 2020 gewonnen.

Bent u benieuwd hoe deze ST5 rijd? Kom een proefrit maken op onze Demo ST5

 


 

Update 

SUI FW 4.2.2.2

Stromer ST1x/ST2/ST3/ST5
Wij kunnen de software voor uw Stromer updaten



10 september 2019

Stromer ST3 AE (Anniversary Edition) Beperkt beschikbaar in Framemaat L en XL [video--> klik hier ]
Stromer info klik hier



10 september 2019

Stromer ST1 Launch Edition: Nu beperkt beschikbaar in framemaat L.
Stromer info klik hier
 




Nieuws Update 25 juni 2019

SUI FW 4.1.3.3

Stromer ST2/ST3/ST5 meer info klik hier
Wij kunnen de software voor uw Stromer Pushen (vraag naar de mogelijkheden)






 Kom langs voor een proefrit en overtuig u zelf met onze service


Stromer ST3 in zwart en wit direct uit voorraad leverbaar
Beschikbaar in framemaat L of XL 


 

De fiscale aspecten op een rij

  • Afhankelijk van je belastingschaal loopt je voordeel op tot 35% ten opzichte van de aankoop van een nieuwe fiets. En in plaats van in één keer het gehele aankoopbedrag overmaken, ben je elke maand een vast, laag tarief kwijt.
  • Net als bij een leaseauto is er bij je leasefiets sprake van bijtelling. 7% om precies te zijn. Dat betekent dat 7% van de consumentenadviesprijs van de fiets bij je salaris wordt opgeteld. En daar betaal je dan belasting over. In de praktijk ben je voor een gloednieuwe fiets van € 2.500 slechts 5-6 euro maand kwijt.
  • Indien je baas niet het volledige bedrag betaalt, dan kun je – heel slim - de volledige leasekosten inclusief service- en verzekeringspakket laten verrekenen met je brutoloon. Je spreekt met je werkgever af dat je vrijwillig brutoloon uitruilt voor de leasekosten. Het voordeel? Je brutoloon daalt en daarmee je belastingen en sociale bijdragen




%% Calculator %%

Hoe lease je een fiets van de zaak als werknemer?

Dankzij de nieuwe fietsregeling krijgt de leaseauto gezelschap van de leasefiets. Zo rijd je de fiets van de zaak al tegen 7% bijtelling. Of anders gezegd: al vanaf een paar euro per maand. Dankzij de lage kosten en de heldere regels, is het nu zeer aantrekkelijk om voor de leasefiets te kiezen. Voor zowel werkgever als werknemer. Graag leggen we de belangrijkste aspecten uit.


Profiteer tijdens én na de leaseperiode

  • Zakelijk fietsen is al goedkoper tijdens de leaseperiode, maar na afloop van het leasecontract profiteer je nóg een keer. Je kunt namelijk je fiets overnemen voor circa 15% van de nieuwwaarde, afhankelijk van de staat van de fiets.
  • Inclusief de overnameprijs bespaar je minimaal 25% en tot wel 80% ten opzichte van eigen aanschaf, afhankelijk van de bijdrage van je werkgever.
  • Wil je de fiets niet overnemen? Geen probleem, dan lever je deze kosteloos in

SPEED PEDELEC VAN DE ZAAK VALT IN DE SMAAK BIJ SLIMME FORENS

  • Speed pedelec van de zaak wint snel aan populariteit
  • Lange afstanden afleggen dankzij topsnelheid van 45 km/u
  • Lage bijtelling vanaf 7,50 euro per maand

Steeds meer bedrijven zetten de e-bike in voor zakelijke mobiliteit en woon-werk verkeer. Binnen deze categorie is de de speed pedelec bezig aan een sterke opmars, want met deze supersnelle elektrische fiets van de zaak ben je nóg vlugger op kantoor of op je afspraak.

De speed pedelec is de snelheidsduivel onder de elektrische fietsen. De e-bike met trapondersteuning haalt immers snelheden tot 45 km/u. Met een dergelijke vaart overbrug je zelfs relatief grote afstanden in korte tijd. En dat je zelf meetrapt is alleen maar een pluspunt: je komt energiek aan op kantoor of bij een klant, zonder dat het je zweet hoeft te kosten. Bovendien doe je dat filevrij én milieuvriendelijk. De vele voordelen van de speed pedelec is de zakelijke fietser niet ontgaan. Dit jaar werden er zeker 30 procent meer speed pedelecs aangeschaft. In de eerste tien maanden van 2019 zijn zo al meer snelle e-bikes verkocht dan in heel 2018 tezamen, aldus voertuiginformatieverstrekker VWE.

Bijtelling speed pedelec van de zaak
De verwachting is dat de ingezette groei het komend jaar doorzet. Per 1 januari is de nieuwe fietsregeling van de overheid van kracht, waardoor je op een e-bike, zoals een speed pedelec, kunt fietsen tegen een aantrekkelijk lage bijtelling van 7 procent. Een kwalitatief goede speed pedelec van de zaak kost je maandelijks nog geen 10 euro (berekening op basis van een cataloguswaarde van 3.150 euro en een belastingpercentage van 37,35%). Voorwaarde is wel dat je werkgever de leasekosten voor de speedpedelec voor zijn rekening neemt, maar dat doet een slimme werkgever graag. Hij krijgt er immers fitte, vitale en gemotiveerde werknemers voor terug, terwijl hij meteen zijn mobiliteitsbeleid vergroent.

Regels voor de speed pedelec
Al is de speed pedelec een elektrische fiets, sinds 1 juli 2017 wordt hij vanwege z’n hoge topsnelheid voor de wet aangemerkt als een bromfiets. Dat betekent dat je een helm op moet. Geen brommerhelm, maar een lichtgewicht exemplaar speciaal ontworpen voor de speed pedelec. Ook moet je in het bezit zijn van een bromfietsrijbewijs. En je rijdt niet op het fietspad, maar op de rijbaan. Andere regels? Een WA-verzekering voor de speed pedelec afsluiten is verplicht, net als een geel kentekenplaatje. Maar geen zorgen. Als je een leasefiets neemt dan nemen wij en de fietslease aanbieder vaak alle werk voor jou uit handen. Zij regelen het kentekenplaatje en sluiten een verzekering en een WA-verzekering voor jou af. Dat zit allemaal bij de prijs in.

Is een speed pedelec van de zaak iets voor mij?
De ANWB noemt de speed pedelec een geschikt alternatief voor forenzen die 15 tot 40 kilometer van hun werk afwonen. Best aardige afstanden, maar de gemiddelde speed pedelec-fietser gaat zo’n 30 tot 35 kilometer per uur, weet de Fietsersbond. Wie fanatiek meetrapt, haalt zelfs de topsnelheid van 45 km/u. Ideaal voor op de snelfietsroute dus. Nederland kent binnen afzienbare tijd 74 van dergelijke fietssnelwegen, die vaak tussen steden liggen. In totaal wordt voor liefst 850 kilometer aan flitsfietspaden gebouwd. Nog niet overtuigd? De moderne speed pedelec ziet er stoer en sportief uit. Bekende speed pedelec-merken als Stromer, Sparta, Gazelle hebben namelijk veel oog voor design, waarmee jij in stijl naar je werk naar je werk racet.

Meer in historie… 

Bikes&Care is een familiebedrijf, dat tot voor kort bekend stond als Fietsotheek. 
Het bedrijf is in 1934 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Maar al ver daarvoor werden er op onze locatie in Odijk fietsen met de handgemaakt voor bakker of slager en werden rijwielen hersteld.

Onze winkel rond 1900


















Onze winkel rond 1900.

Wat opvalt als u onze winkel bezoekt, is dat wij lager liggen dan de Zeisterweg ( de doorgaande weg langs onze winkel).
Dat komt omdat daar vroeger de Kromme Rijn stroomde, met daarlangs een pad waarover schippers hun trekschuiten over het water trokken.
Het voorhuis van de winkel, fungeerde in die tijd als kroeg, rustplaats voor de schippers op hun doortocht naar Utrecht of Wijk bij Duurstede. 
Later is het van een smederij, langzaam omgevormd naar een fietsenwinkel en rijwielhersteller. Iets wat wij 4 generaties verder nog altijd zijn.

Al in 1870 werd de loop van de Kromme rijn aangepast door het Ministerie van Oorlog om het water uit de Kromme Rijn snel bij de Hollandse Waterlinie te krijgen.
In de afgesneden arm bij Odijk lag ter hoogte van de huidige straat 'de Oude Haven' tot 1933 een loswal.
Net als in Werkhoven werd het water te ondiep en staakte het transport per trekschuit.
Tegenwoordig is slechts een watertje in een plantsoen zichtbaar. 

Sinds 1 januari 2015 hebben wij onze naam veranderd in Bikes& Care, met als slogan “meer dan alleen fietsen…”
En dat is precies wat we zijn.

Wij vertegenwoordigen al jaren een groot aantal bekende fietsmerken, zoals Gazelle (Premium dealer), Batavus, Sparta, Loekie. 
Maar ook Stromer als superieur High-speed merk en Moustache als eigenwijs en uniek merk zijn bij ons op hun plek.
Daarnaast bieden wij een ruim assortiment aan fietsaccessoires. Tassen, manden of kratten kunnen niet missen op uw fiets. 
Ze maken de fiets eigen en laten zien wie u bent. Sloten en een verzekering, zodat u ook ongestoord kan genieten van uw aankoop. 
Kinderzitjes, bellen, zadels, fietscomputers, wij zijn u met al deze accessoires graag van dienst.

Onze monteurs maken het “meer dan alleen fietsen…” af met hun technische expertise en vakmanschap. 
Al onze monteurs zijn uitgebreid getraind en gediplomeerd om uw fiets rijklaar te maken, te onderhouden en storingen te verhelpen. 
Wij zijn op E-Bike gebied, o.a. gespecialiseerd in: Stromer, Bosch, Yamaha, Impulse, Innergy, E-motion, Panasonic en Shimano Steps. 

Zelf bepalen wanneer wij uw fiets repareren...
In onze online werkplaatsplanner kunt uw een reparatie zelf online inplannen. 
U geeft aan wat er aan uw fiets moet gebeuren en kiest zelf een geschikte datum. 

Haal & brengservice...
Heeft u geen mogelijkheid de fiets zelf te komen brengen en woont u in de omgeving van onze winkels? 
Geen probleem, wij halen de fiets bij u op en brengen deze na reparatie weer bij u thuis terug.
Vraag ons even naar de kosten en voorwaarden.

Pannen? Met Bikes&Care snel weer op weg...
Voor kleine reparaties hebben wij ook de “snel service”.
Wij vragen u onder genot van een kop koffie even te wachten, totdat uw fiets weer klaar staat, zodat u snel weer verder kunt. 

Wij zijn trots op wie we zijn en zijn duidelijk waar we voor staan. Kwaliteit, vakmanschap, liefde voor fietsen en techniek en klantgericht.

CORONA-UPDATE

Maatregelen Bikes & Care

Zowel de werkplaats als de showroom van Bikes & Care zijn open.
Wij houden de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend in de gaten en volgen de richtlijnen van het RIVM en de GGD.
De gezondheid van onze bezoekers en onze medewerkers staat vanzelfsprekend op de eerste plaats.

 

Bikes & Care heeft de volgende maatregelen getroffen:

  • * Wij verzoeken u indien mogelijk uw vervoermiddel alleen te brengen en te halen en niet tijdens de werkzaamheden te wachten binnen ons pand.
  • * Houd je aan de 1,5 meter afstand en kom alleen.
  • * Onze medewerkers zijn extra bewust van hygiëne binnen en buiten uw vervoersmiddel. Na elk contact met uw vervoersmiddel wassen zij hun handen.
  • * Hoest u of bent u verkouden? Dan verzoeken wij u om uw afspraak te verzetten. 
  • * Om fysiek contact te vermijden willen wij u vragen te betalen met uw pinpas. Contant betalen is op dit moment niet meer mogelijk.
  • * U bent van harte welkom in ons bedrijf, maar onze medewerkers zullen u geen hand geven en zullen afstand bewaren.

Wereldnieuws! Schwalbe Airless System:
nooit meer lekrijden! 100 procent onderhoudsvrij fietsen: hiervoor brengt Schwalbe nu het revolutionaire Airless System op de markt. De binnenband van het systeem bestaat uit

een extreem elastisch thermoplastisch Polyurethaan dat voor een lichte loop en comfort zorgt. Pluspunt voor de vakhandel: montage en verkoop vinden exclusief plaats via de gecertificeerde vakhandel!

Rondom zorgeloos – dit mag je bij deze band letterlijk nemen. Eenmaal gemonteerd kan er, bij normaal gebruik, tot wel 10.000 kilometer zorgeloos gefietst worden met het Airless System - zonder onderhoud, nooit meer lekrijden en nooit meer pompen. Met een gevoelsmatige luchtdruk van rond de 3,5 bar zijn de rijeigenschappen vergelijkbaar met die van een binnenband.
“Betreffende het comfort, de levensduur en het onderhoudsvrije systeem, biedt ons Airless System voor het eerst een echt alternatief voor de binnenband”, zegt René Marks, Schwalbe product manager touring.

page1image1793312

Wat men zich tot nu toe slechts kon wensen

wordt dit seizoen realiteit, of het nu gaat om fietsverhuurders, forenzen of gewoon om fietsers die nooit meer lek willen rijden en pompen. Ook E-bikes, die op grond van hun hoge gewicht, hogere snelheden en hogere belasting in bochten, hogere eisen aan een band stellen, profiteren van de lange levensduur en het onderhoudsvrije Airless System.

Duizenden mini-luchtkussentjes –
nieuwe dimensie in “veerkracht”
Massieve binnenband systemen bestaan al. Wat dit nieuwe Airless System zo buitengewoon maakt, zijn de technische eigenschappen van de foamdeeltjes, bestaande uit thermoplastisch polyurethaan (E-TPU), bekent onder de merknaam Infinergy® van BASF. Het is overigens hetzelfde materiaal dat in de zolen van Adidas BOOST hardloopschoenen gebruikt wordt. Zo heeft de Airless tube een uitstekende demping, biedt het veel comfort en geeft zelfs een energieboost dankzij de uitmuntende flexibiliteit van het materiaal.

„En precies die sensationele veerkracht maakt hét verschil in vergelijking met de tot dusver gebruikte foamsoorten voor solid tubes“, verklaart René Marks. De fysieke kracht waarmee het gecomprimeerde materiaal weer naar haar oorspronkelijke vorm terugveert, is bij dit E-TPU foam meer dan tweemaal zo hoog dan bij bestaande systemen. De oorzaak: het E-TPU-foam bestaat uit duizenden hermetisch verzegelde luchtkogeltjes. Ze vormen samen een zeer elastisch luchtkussen, dat niet wordt beïnvloed door permanente belasting veroorzaakt door continu rollen en grote temperatuurschommelingen.

„De Airless tube met zijn duizenden mini luchtkussentjes en enorme regeneratie vermogen biedt geweldige voordelen ten opzichte van huidige materialen voor massieve binnenbanden en is een echt alternatief voor de binnenband“, verklaart René Marks. De technische voordelen veroorzaken slechts een licht prestatieverlies, zo is de rolweerstand en het gewicht iets hoger dan bij binnenbanden. Echter overal waar een 100% onderhoudsvrij systeem de prioriteit heeft, verslaat het Airless System de binnenband.
Voor fietsers daarentegen, die veel waarde hechten

aan goede prestaties en een fijn uitgebalanceerd spel tussen band, binnenband en ondergrond, blijft de binnenband de eerste keus. Ook sportfietsers en fietsers die langere afstanden rijden zijn met de klassieke butyl-binnenband of tubeless systemen het beste af.“